Ketvirtas Juozapo
skausmas ir džiaugsmas:
Pranašystė apie Jėzaus
ir Marijos kančią
Simeonas
palaimino juos ir tarė motinai Marijai: „Štai šis skirtas daugelio Izraelyje
nupuolimui ir atsikėlimui. Jis bus prieštaravimo ženklas, – ir tavo pačios
sielą pervers kalavijas, – kad būtų atskleistos daugelio širdžių mintys (Lk 2,
34-35)
Džiaugsmas dėl būsimo
išganymo
Dabar
gali, Valdove, kaip buvai žadėjęs,
leisti
savo tarnui ramiai iškeliauti,
nes
mano akys išvydo Tavo išgelbėjimą,
kurį
tu prirengei visų tautų akivaizdoje:
šviesą
pagonims apšviesti
ir
tavosios Izraelio tautos garbę. (Lk 2, 29-33)
Pirmagimio
išpirka yra dar viena tėvo pareiga, kurią atliko Juozapas. Pirmagimis
atstovauja Sandoros tautai, išpirktai iš vergovės, kad priklausytų Dievui. Ir
šia prasme Jėzus, kuris yra tikra išpirkos „kaina“, ne tik įvykdo Senojo
Testamento ritualą, bet ir jį pranoksta, nes yra ne atpirkimo reikalingas, o jo
kūrėjas.
Šv. Jonas Paulius II
Praėjus
keturiasdešimt dienų po Jėzaus gimimo, Juozapas ir Marija, keliauja į Jeruzalės
šventyklą, kad atliktų pirmagimio išpirkimo, bei motinos apsivalymo apeigas,
bei paaukoti skirtą auką: ėriuką arba balandžiuką.
Juozapas
atlieka Įstatyme nurodytas apeigas, taip ne tik išpildydamas reikalavimus,
skirtus tėvui, bet kartu pripažindamas, kad Jėzus, kuris žmonių akyse yra jo
pirmagimis, priklauso ne jam, o Dievui. Taip jisai paliudijo, kad neturi teisių
į Jėzų, nes jis yra Dievo nuosavybė pačiu slėpiningiausiu būdu, kaip tikras
Dievas iš tikro Dievo. Juozapas tik pavaduoja Tėvą, kuris yra Danguje, prižiūrėdamas
Jo Sūnų, kuris panoro save vadinti Juozapo sūnumi.
Kartu,
aukodamas vaikelį Jėzų, Juozapas išgyvena tą auką, kuri įvyks ne ant
Šventyklos, bet ant Golgotos kalno, - kuomet pats Sūnus save paaukos Tėvui kaip
nekaltasis Avinėlis, už viso pasaulio nuodėmės.
Šį
ateities įvykį Juozapui primena senelio Simeono žodžiai skirti Marijai, apie
tai, kad Jėzus bus atmestas ir Jo atmetimas taps Marijos kančių priežastimi.
Tačiau
šie Simeono žodžiai yra ne vien pirmasis iš septynių Marijos skausmų, kaip
teigia viduramžiais kilusi maldinga praktika, kartu tai yra ir Juozapo skausmas
ir galbūt pats sunkiausias.
Kodėl?
Visuose Šventosios Šeimos išbandymuose Juozapas buvo tas, kuris klausydamas
Dievo, darė viską, kad išspręstų tą sunkią situaciją, ar tai būtų ieškojimas
vietos gimdymui, ar bėgimas į Egiptą, ar vaiko ieškojimas Jeruzalėje. Tačiau
dabar, Juozapas girdi pranašystės žodžius, jog ateityje kentės patys mylimiausi
ir brangiausi asmenys jam ir galimas daiktas, jog jisai pats nebegalės padėti
bei apginti.
Šis
bejėgiškumo ir netikrumo jausmas yra nepakeliamas kiekvienam vyrui, kuris yra
įpratęs ginti, globoti ir rūpintis tais, už kuriuos jaučiasi atsakingas. Galime
būti tikri, tas kalavijas, kuris perskrodė Marijos sielą, pirmiausia kliudė ir
mylinčią Juozapo širdį.
Tačiau
Juozapas žino, kad Tėvas, kuris yra Danguje, tikrai neapleis savo Sūnaus ir
išgelbės Jį. Pasitikėdamas Juozapas džiaugiasi, kad ateina išganymas Izraeliui
ir pagonių tautoms.
Kuomet
prieiname savo silpnumo ribas, mes galime pasiduoti nevilčiai ar nusiminimui,
arba priešingai, su pasitikėjimu pasivesti tam, kuris yra stipresnis, - Dievui,
kuris turi galią pervesti mus per ugnį bei vandenį ir išgelbėti iš visų pavojų.
Melskimės
Šlovingasis
šventasis Juozapai, dėl savo ištikimybės tu buvai vertas sužinoti paslaptingą
pasaulio išganymo planą. Simeono pranašystė apie kančias, kurios laukia Jėzaus
ir Marijos, sukėlė tau didelį skausmą, bet išganymas ir prisikėlimas, apie
kuriuos jis kalbėjo, kurie teks daugeliui sielų, pripildė tave palaimingo
džiaugsmo. Dėl šio skausmo ir šios laimės išmelsk mums malonę, kad ir mes
būtume priskaityti prie tų, kurie dėl Jėzaus nuopelnų ir dėl Mergelės Marijos
užtarimo prisikels amžinajai šlovei.
7
TĖVE MŪSŲ
Komentarai
Rašyti komentarą